Nämä joukkueet jäävät kaipaamaan Overpassia

Counter-Strike 2:n kilpailullinen karttavalikoima on jälleen muuttumassa, kun Overpass tekee tilaa legendaarisen Cachen paluulle. Muutos vaikuttaa merkittävästi huipputason joukkueiden karttavetoihin, sillä osa organisaatioista menettää tärkeimmän vahvuutensa, kun taas toiset saavat huomattavan taktisen edun.

Tilastojen perusteella suurin kärsijä karttamuutoksesta on Vitality, joka on voittanut Overpassissa kuluvan vuoden aikana peräti 12 ottelua 13:sta. Kartan poistuminen vie joukkueelta lähes varman valttikortin tärkeissä otteluissa.

Toinen iso kärsijä on Astralis, sillä tanskalaisjoukkue on pelannut Overpassia enemmän kuin lähes mikään muu huippujoukkue ja rakentanut suuren osan karttavedoistaan sen ympärille.

Suurimmat voittajat löytyvät puolestaan joukkueista, jotka ovat käytännössä bannanneet Overpassin jokaisessa ottelussa.

Natus Vincere ja Falcons eivät ole pelanneet karttaa lainkaan tänä vuonna, joten Overpassin poistuminen vapauttaa niiden pysyvän bannin muihin karttoihin. Tämä antaa molemmille joukkueille enemmän liikkumavaraa vetoihin ja mahdollisuuden painostaa vastustajia entistä tehokkaammin.

Hyötyjiin lukeutuvat myös FURIA ja PARIVISION, joiden tulokset Overpassissa ovat olleet heikkoja. Kartan korvaaminen uudella vaihtoehdolla tarjoaa näille joukkueille mahdollisuuden vahvistaa karttavalikoimaansa ilman yhtä selkeää heikkoutta.

Overpassin poistuminen ei ollut täysin yllättävä ratkaisu. Vuoden 2026 suurturnauksissa se on ollut yksi vähiten pelatuista kartoista, mikä lisäsi spekulaatioita siitä, että Valve vaihtaa sen Cacheen seuraavassa kartta poolin päivityksessä.

Teksti: Atte Lirkki

Kuva: Valve



Seuraava
Seuraava

Suomalaisten taival DraculaN:ssa päättyi pettymykseen