Eetu Sahan G2 päivitti kokoonpanoaan - SunPayus ulos
CS2-siirtokesä käy kuumana - kausi on vaihtumassa ja organisaatiot paiskovat kokoonpanojaan uusiksi täysin armotta. Kuluneen viikon ja viimeisen vuorokauden aikana siirtomarkkinoilla on nähty useita isoja peliliikkeitä ja osa huhuistakin on alkanut konkretisoitumaan.
Eetu “sAw” Sahan luotsaama G2 päivitti kokoonpanoaan torstaina, kun se tiedotti penkittäneensä espanjalaisen Alvaro “SunPayus” Garcian. Organisaatio vahvisti samalla ukrainalaisen AWP-pelaajan Artem “r1nkle” Morozin hankinnan Ninjas in Pyjamasta SunPayusin saappaisiin.
Siirto tuli monille yllätyksenä, sillä SunPayus ehti olla G2:ssa vain yhden kauden ajan. Organisaation johto ja valmentaja Saha uskovat kuitenkin r1nklen korkeaan potentiaaliin ja aggressiivisempaan pelityyliin, joka saattaa sopia paremmin uuden kauden metaan. Ukrainalaispelaajan odotetaan debytoivan G2-paidassa jo BLAST Bounty Season 2:ssa heinäkuussa.
G2 Esports ei jäänyt hetkeksikään tuleen makaamaan todella hyvin pelatun Major-turnauksen jälkeen. Kölnin Majoreilla Sahan joukot tiputtivat Natus Vinceren turnauksesta, mutta hävisivät kahdeksan parhaan joukossa Spiritille kartoin 1-2 sijoittuen turnauksessa loppusijoille 5.-8.
Tämä siirto oli kuitenkin vasta kuuman siirtokesän ensimmäisiä tapahtumia. Useat organisaatiot kuten Falcons, Liquid, HEROIC, Aurora, FaZe, FUT ja BC.Game ovat edelleen huhumyllyjen keskellä ja odotammekin vahvistuksia mahdollisista siirroista lähipäivinä.
Yksi asia on kuitenkin jo nyt selvää; vuoden 2026 kesästä voi tulla täysin kaoottinen pelaajasiirtojen osalta.
Teksti: Teemu Ojala
Lähde: HLTV
Kuva: Stephanie Lindgren ESL FACEIT GROUP